آنچه مادران لازم است بدانند

نکاتی در مورد بارداری و زنان

آنچه مادران لازم است بدانند

نکاتی در مورد بارداری و زنان

نکات مهم در کاهش قند خون در بارداری

نکات مهم در کاهش قند خون

 

همه ی این نکات را حتماً با اطلاع پزشکتان رعایت کنید :

 

به وجود آوردن یک رژیم غذایی جدید:    بهتر است رژیم جدید رایک متخصص تغذیه و یا داخلی در اختیارتان قرار دهد ، معمولاً شامل سه وعده غذا در طول روز و یک غذای سبک موقع خواب می باشد .

اگر میزان قند خونتان پایین نیامد، پزشکتان ممکن است مصرف کربوئیدرانها را محدودتر سازد چون آنها باعث افزایش قند خون می شوند. کربوئیدراتها شامل قند های ساده ای که در آب میوه ها ،شیر و شیرینی ها وجود دارند و نشاسته ها مانند نان  و ماکارونی و برنج می باشند . بابراین فقط کم کردن مصرف شیرینی و قند کافی نیست بلکه کم کردن مصرف کل کربو ئیدرانها اهمیت دارد.

ورزش: ورزش کردن بطور مرتب گلوکز را می سوزاند و به بدنتان کمک می کند که نسبت به انسولین حساس تر باشد و بنا براین قند خونتان راپایین می آورد. با پزشکتان مشورت کنید و از او بخواهید انواع ورزشهایی را که مناسب شما هستند برایتان شرح دهد.

آزمایش قند خون:  احتمالاً پزشکتان شما را هر هفته جهت انجام آزمایش قند خون به آزمایشگاه می فرستد و حتی در برخی موارد احتیاج به بررسی روزانه ی قند خون می باشد.

استراحت: برای از بین بردن اضطرابهای دیابت حاملگی حتماً اوقاتی را در روز صرف استراحت و آرامش خود کنید.

نگه داشتن یک دفترچه:  از غذاهایی که می خورید، زمان صرف آنها، ورزشهایی که انجام می دهید و زمان انجام آنها و دفعات آزمایش خون و نتایج آنها. هر بار پزشکتان مراجعه می کنید این دفترچه را هم به او نشان دهید .